Utvalda case

Sveriges första skräpvaluta

Lanseringskampanjen Rittercoin för Ritter Sport fick flera tusen att gå ut i naturen och plocka upp skräp i utbyte mot Ritter Sports choklad. Kampanjen nådde fyra miljoner svenskar med budskapet att det nu finns en nature friendly chocolate i butikshyllan.

Easy Depot dominerar i media

Se hur PR och förtjänad uppmärksamhet i några av Sveriges största medier har bidragit till att ett nytt okänt fastighetsbolag fick in 80 miljoner kronor i en övertecknad nyemission.

Gröna mellanmål på TikTok

Se hur det gick till när vi fick gröna mellanmål att trenda på TikTok, Instagram och Facebook med en organisk räckvidd på flera miljoner.


Sveriges viktigaste skoltävling

Åtta av tio barn äter för lite grönsaker. Det ville Odlarna.se förändra, så vi tog fram en skoltävling där elever lär sig mer om grönsaker. 50 000 har anmält sig och medier från hela Sverige har rapporterat om tävlingen. 

Den trafiksäkra spellistan

Assistansbolaget ville öka trafiksäkerheten under midsommar. Vi löste det med forskning, en musikproducent och en trafiksäker spellista på Spotify och vips så fick vd:n gästa Nyhetsmorgon och Assistansbolaget synas i kvällstidningarna.

Coronadraget

Inför coronasommaren 2020 ekade hotellrummen tomma på golfresorten Lydinge. För att lösa problemet tog mplusm fram Coronadraget. Resultatet? En fullbokad resort hela sommaren.

Odlarutmaningen

Endast två av tio tomater som konsumeras i Sverige är odlade här. För att ändra på det tog vi fram Odlarutmaningen. En kampanj som på ett Hans Rosling-enkelt sätt förklarade fördelarna med svenskodlat.

3D-printade pannkakor

Hur får man ett 3d-printingevent i Helsingborg att bli Europas största i sitt slag? Vi tog fram idén att bjuda på 3d-printad mat. Inte nog med att allmänheten blev intresserade, även SVT, Sveriges Radio och techmedier nappade.

Zourr

Hur får man godisgalna svenskar att vilja testa ett nytt, surt godis? Jo, men säger adjö till gammelmedia och hej till ungdomarnas bff:s online - influencers. Resultatet? En markant försäljningsökning och Sveriges mest engagerande instagramkonto.

Grönsaksmålet

Åtta av tio barn äter för lite grönsaker. För att få fler barn att äta mer grönsaker grönifierde vi de mest populära barnmåltidenrna och döpte om recepten. Potatismos blev hulkensmos, Varma mackor blev Supermantoast.