AMERIKANSK BOSTADSTREND TILL SVERIGE

Hur lanserar man ett nytt bostadskoncept på den svenska marknaden?

nunez_utmaning

UTMANING

Inredningsföretaget Nunez Selection och malmöbaserade mäklarfirman Boval skulle lansera ett nytt bostadskoncept i Sverige som gick ut på att sälja färdiginredda bostäder. För att nå ut med det nya bostadskonceptet kontaktades mplusm.

nunez_losning

LÖSNING

Vi inledde arbetet med att analysera marknaden och tog därefter fram en omvärldsanpassad nyhetsvinkel som grundade sig i att bostadskonceptet som skulle lanseras var en trend från USA. Därefter genomfördes mediebearbetningar till utvalda journalister och medier i olika ordningar för att därigenom uppnå maximalt genomslag för nyheten.

kemira_resultat

RESULTAT

Från ingenting till allting. Metro Bostad, Sydsvenskan och Lokaltidningen gjorde intervjuer med Nunez Selectionen och publicerade artiklar. TT gjorde en videointervju och bland annat uppmärksammade Göteborgs-Posten, Upsala Nya Tidning, Norrköpings tidningar, Värmlands Folkblad, 24 Corren och MSN nyheten. Helt plötsligt visste ”alla” att det malmöbaserade inredningsföretaget tagit en amerikansk bostadstrend till Sverige.

  • Räckvidd: 3 945 000
  • Pr-värde: 1 050 000 kr

 INTRESSERAD AV NÅGOT LIKNANDE?