Poddar är hett – men fungerar formatet?

 

Podcasts är en het fråga för många byråer och marknads- och kommunikationsavdelningar. Därför har Internetworld ställt sig frågan om formatet verkligen fungerar eller ej. Resultatet ska bli en artikelserie, där den första delen nu är publicerad. Där har de ställt frågor till mplusms Manuel Lemholt Berger, Måns Ulvestam från Acast och Thomas Barregren från Kntnt.

 

Utöver att resonera kring formatet podcast och hur man ska tänka kring det delar Manuel med sig av tre poddtrender. Där nämner han bland annat att poddare i dag lägger ned mer tid och kraft jämfört med tidigare, vilket betyder att podcasts på riktigt kan börja konkurrera med traditionella radioprogram. Manuel ser också en trend i att allt fler podcasts nischas samtidigt som utgivningstakten kommer att öka för en del poddar.

 

Här kan du ta del av första delen av Internetworlds artikelserie om podcasts och Manuels tre poddtrender.

 

Vill du diskutera hur du och er organisation kan arbeta med podcasts kan du mejla Manuel.

Kommentera