Organisk miljonräckvidd på Facebook efter åtta timmar

facebook-live-logo2-1920

Den senaste tiden har du säkert sett många amerikanska mediehus livesända omröstningar på Facebook. Senaste veckan har vissa svenska medier också knäckt koden och testat.

Vi är en byrå som älskar organisk räckvidd och förtjänad uppmärksamhet. Därför lägger vi stora resurser på att få spinn på våra kunders innehåll – inte minst i social media. Det är en av anledningarna till att även vi genomfört liveomröstningar på Facebook.

Resultaten har varit enorma. På åtta timmar fick en av våra kunder:

  • 1,2 miljoner i organisk räckvidd. Inte en enda krona lades på annonsering/köpt räckvidd.
  • 30 000 reaktioner, delningar och kommentarer.
  • 650 nya följare.

Trots resultaten menar vi inte att alla varumärken ska göra denna typ av livesändningar. Snarare tvärtom. Vi har kunder där målgruppen verkligen gillar denna typ av innehåll, men vi har också kunder där det absolut inte passar. Vad vi däremot önskar se är fler företag och organisationer som vågar satsa på innehåll med en förtjänad kärna samtidigt som de aktivt börjar leta efter nya vägar att få organisk spridning på sitt innehåll.

Behöver ni hjälp finns vi självklart tillgängliga.

Kommentera