mplusm bakom det näst bästa instagramkontot i Sverige

Under 2016 har mplusms arbete och lösningar i sociala medier flera gånger utnämnts som bland det bästa i Sverige. Nu har det hänt igen.

Det är optimeringsbolaget Zalster som i sin senaste mätning av svenska varumärken som väcker störst engagemang på Instagram visar att vår kund Haribo är näst bäst, tätt efter Bregott. Det är fantastiskt fina nyheter för oss på mplusm då det är vi som ansvarar för hela närvaron – från strategi och idéutveckling till produktion och hantering av inkommande frågor och kommentarer.

Zalsters rapport baseras på antal följare, snitt-gillarmarkeringar per delning samt en engagemangsgrad, vilken räknas ut genom att dela antalet snitt-gillamarkeringar på antal följare. Vill du läsa mer om rapporten har Dagens Media skrivit informativt om den här.

Vill du veta mer om hur vi arbetar i sociala medier för att skapa innehåll värt att dela och vad vi skulle kunna göra för ert varumärke går det bra att kontakta Manuel Lemholt Berger.

 

Kommentera