CASE

Se case från mplusm

GRÖNSAKSMÅLET

Åtta av tio barn äter för lite grönsaker. Det ville vår kund Odlarna.se ändra på. Därför lanserade vi Grönsaksmålet. En kampanj riktad mot barnfamiljer i syfte att få barn att äta mer grönsaker.

DEN TRAFIKSÄKRA SPELLISTAN

Assistansbolaget ville öka trafiksäkerheten under midsommar. Vi löste det med forskning, en musikproducent och en trafiksäker spotifylista.

hostutmaningen1HÖSTUTMANINGEN

Odlarna.se ville sälja mer svensk gurka under en period då de vanligtvis säljer väldigt lite gurka. Vår kampanj gjorde att de sålde mer gurka än någonsin.

haribo_omslagGODISSUCCÉ I SOCIALA MEDIER

Haribo ville lyckas digitalt och socialt. mplusm skapade en av Sveriges mest framgångsrika närvaro i sociala medier.

 Kemira-omslagsbildSOSO – Söder om Söder

Hur kan ett kemiföretag bidra till att en ödslig och bortglömd plats i Helsingborg rustas upp och samtidigt förbättra sitt lokala rykte? Vi löste det!

think_utmaningTHINK SUMMER BOOTCAMP

Hur sätter man Helsingborg på startup-karten och hur får man företag från hela världen att söka till ett acceleratorprogram i lilla Helsingborg?

 tergent_losningHJÄLP EN GRANNE

Se hur vi fick tusentals människor att vilja hjälpa sin granne med vårstädningen.

godissucce_haribo_1JULGODISTESTET

Hur får man föräldrar att förstå att barnen vill ha vanligt godis kring jul?

 nunez_utmaningAMERIKANSK BOSTADSTREND TILL SVERIGE

Se hur vi lanserade ett nytt bostadskoncept på den svenska marknaden.